Általános tudnivalók

Hogyan válthatok másik díjcsomagra?
Ha másik díjcsomagra szeretne váltani, telefonon vagy az ügyfélportálon keresztül lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. A nagyobb díjcsomagra váltás teljesen ingyenes, de ha kisebb díjcsomagra vált, a jelenlegi díjcsomagjának egyhavi költségével megegyező adminisztrációs díjat számítunk fel.

Hogyan mondhatom le az előfizetésemet?
Egyszerűen hívja fel ügyfélszolgálatunkat vagy lépjen kapcsolatba velünk, és a szerződés ellenőrzését követően megtesszük a szükséges intézkedéseket.

Ne feledje: ha új ügyfél, akkor a 14 napos megfontolási időszak védelmét élvezi. Ez nagyszerű lehetőséget kínál a rendszer teljes kipróbálására a szerződés előtt.

Mi a kiegészítő adatforgalmi csomag?
Bizonyos csomagok esetében (kivéve a 2018 decemberében bevezetett új Konnect csomagokat) különféle, igény szerinti extra adatforgalom-vásárlási lehetőségek állnak rendelkezésre. Ezek lehetővé teszik, hogy megnövelje a rendelkezésre álló adatforgalmat. A kiegészítő adatforgalmi csomagok 3 GB-tól 100 GB-ig állnak rendelkezésre különféle méretekben.

Honnan tudhatom, ha Pro díjcsomagra van szükségem?
Bizonyos típusú felhasználások esetén a Pro díjcsomag szükséges. Ha például (i) távoli CCTV-felügyeletet kíván végezni műholdas széles sávú rendszeren keresztül, akkor nyitott portokra lesz szüksége, amelyek csak Pro díjcsomaggal érhetők el; illetve (ii) ha rendszerét virtuális magánhálózathoz való kapcsolódásra használja, akkor statikus IP-címre lesz szüksége, ami szintén csak a Pro díjcsomaghoz jár. Ha a normál böngészésen és levelezésen túl bármilyen különleges igénye van, javasoljuk, hogy előbb érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon.

Mennyire gyors a műholdas széles sávú kapcsolat?
Földrajzi helytől függően akár 50 Mbps* sebességű kapcsolatot is kínálunk. A sebesség az adott időben fennálló hálózati forgalomtól függ, és tipikusan csúcsidőben (az Egyesült Királyságban** 17:00 és 23:00 között) a sebesség időnként egy számjegyű értékre csökkenhet.

Használhatok a műholdas széles sávú kapcsolathoz vezetékes vagy vezeték nélküli routert?
Igen, használhat vezetékes vagy vezeték nélküli routert a rendszer végpontjának több otthoni számítógéppel, táblagéppel, okostelefonnal vagy más vezeték nélküli eszközzel való összekapcsolásához. Tőlünk is igényelhet vezetékes vagy vezeték nélküli routert, de ez további költséggel jár. Ha úgy érzi, hogy a legtöbb mai felhasználóhoz hasonlóan Önnek is szüksége van routerre, csak válassza ki opcionális kiegészítőként az online fizetési folyamat során, vagy kérje munkatársunktól, ha megrendelését telefonon adja le.

Lehet online játékokat játszani műholdas széles sávú kapcsolattal?
A legtöbb online játék szinte problémamentesen futtatható. Ugyanakkor el kell mondanunk, hogy belső nézetes lövöldözős (FPS) játékokhoz nem ajánljuk a rendszerünket. A műholdas széles sávú szolgáltatás sok dologra kiválóan alkalmas, de az ilyen játékoknál szükséges gyors adatcserére kevésbé felel meg. Az adatcserében bekövetkező késés a játékok akadozásához vagy lefagyásához vezethet.

Ha a háztartásban valaki szeret hangalapú csevegést használni PlayStation™ vagy Xbox™ konzolon, akkor a „szigorú NAT” miatt problémákra számíthat. De semmi ok az aggodalomra: létezik megkerülő megoldás. Ebben az esetben olyan díjcsomagot kell választani, amely nyilvános IP-címmel rendelkezik, ezért a rendelés megkezdése előtt feltétlenül hívja fel az ügyfélszolgálatot, és egyeztessen munkatársunkkal.

Európán kívül is hozzáférhetek a műholdas széles sávú internethez a bigblu segítségével?
Igen, a világ számos országában biztosítunk műholdas internet-hozzáférést. Érdeklődjön munkatársainknál, hogy az adott helyen elérhető-e a szolgáltatásunk.

Honnan tudhatom, hogy valóban rendelkezésre áll-e a megadott sebesség?
A többi széles sávú technológiához hasonlóan a megadott értékek „átlagos”, és nem garantált sebességek.

Amikor előfizet a bigblu műholdas széles sávú szolgáltatására, figyelembe vesszük az Ön lakóhelyét, és mivel az egész Európában elérhető műholdas széles sávú infrastruktúrával össze tudjuk kapcsolni, olyan bigblu díjcsomagot ajánlunk, amely leginkább megfelel az Ön igényeinek.

A műholdas cégek, amelyekkel együttműködünk, a tisztességes felhasználásra vonatkozó szabályokra épülő, kifinomult hálózatkezelő rendszereket használnak. Ezek a rendszerek határozzák meg az adott pillanatban elérhető hálózati sebességet (i) a hálózat aktuális terheltsége és (ii) az adott hónapban addig felhasznált adatmennyisége alapján. Egyszerűen fogalmazva: a rendszer megakadályozza, hogy egy felhasználó vagy felhasználócsoport aránytalan mennyiségű adatot használjon fel, és ezzel a hálózat többi felhasználója hátrányba kerüljön. Még egyszerűbben arról van szó, hogy az általunk megadott átlagos sebesség pontosabb, mint bármely más technológia esetén.

Hogyan ellenőrizhetem a letöltési teljesítményt?

A „sebesség” a teljesítmény viszonylag szubjektív mérőszáma. Az interneten elérhető „sebességtesztelő” webhelyeket nem úgy tervezték, hogy alkalmasak legyenek a műholdas széles sávú kapcsolatok tesztelésére. Az ilyen eszközök a műholdas kapcsolat működéséből természetesen adódó késést is beleszámítják a végeredménybe, ezért pontatlanul mérik a sebességet, és a ténylegesnél rosszabb értékeket adnak.

A szolgáltatás teljesítménye napszakonként változik a hálózat és az internet terhelésétől, valamint az online felhasználók aktuális számától függően. A hálózati terhelés a 21:00 és 7:30 közötti éjszakai időszakban jellemzően 40%-kal alacsonyabb.

A délutáni, illetve kora esti csúcsidőben minden széles sávú hálózaton megnő a terhelés, beleértve a vezetékes széles sávú internetet is.

Kérhetek statikus IP-címet a bigblu széles sávú szolgáltatáshoz?
A bigblu minden Pro díjcsomagjához statikus nyilvános IP-címet adunk.

Érdemes megjegyezni, hogy a szolgáltatás konfigurációja miatt az IP-címet dinamikusan kell hozzárendelni (DHCP) a csatlakoztatott útválasztóhoz. Ez azt jelenti, hogy a végpontra csatlakoztatott számítógéphez vagy útválasztóhoz nem tudjuk statikusan hozzárendelni az IP-címet. Ha nem érti pontosan, miről van szó, vagy ha további információra van szüksége, forduljon bizalommal műszaki támogató csapatunkhoz.

Úgy tudom, hogy a műholdas kapcsolatnál problémát okoz a késleltetés. Mit jelent ez pontosan?
Leegyszerűsítve a „késleltetés” azt jelenti, hogy idő telik el egy művelet (például kattintás) és a válasz (például megjelenítés) között. Ha egy hivatkozásra kattint, a rendszer adatkérést küld az eszközéről a kiszolgálóra (például egy webhelyre) a műholdas kapcsolaton keresztül. Ennek a jelnek szó szerint el kell jutnia az űrbe, és vissza kell térnie onnan. A késés nagy része a jel feldolgozása és újraküldése során következik be, ezt hívjuk késleltetésnek.

Egyes régebbi műholdas technológiáknál a késleltetés jelentős mértékű. Mi azonban már egy lépéssel előrébb tartunk: műholdas széles sávú szolgáltatásainkban a legújabb szoftver- és hardvertechnológiákat alkalmazzuk a késleltetés minimálisra csökkentése érdekében. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor egy hivatkozásra kattintva lekér egy weboldalt, a hardver eltávolítja a felesleges biteket, megkönnyítve a jel műholdról való visszaküldését. Ez nagyon praktikus módszer a nagy fájlok vagy e-mailek letöltésének kezelésére.

Használhatom a bigblu szolgáltatását arra, hogy VPN-en keresztül csatlakozzak a munkahelyemhez vagy az irodámhoz?
Bár technikailag semmi akadálya, hogy a bigblu szolgáltatásával vállalati VPN-hez kapcsolódjon, van néhány dolog, amit tudnia kell. Érdeklődje meg az informatikai részlegtől, hogy a vállalati VPN-hálózat IPSec típusú-e.

Az IPSec típusú VPN használatához gyakran statikus IP-cím szükséges. Statikus IP-címeket csak a Pro tarifákban biztosítunk.

Termékeink csomaggyorsítást alkalmaznak annak érdekében, hogy megkönnyítsék az adatok küldését és fogadását nagy távolságokon keresztül, ugyanakkor bizonyos VPN-kapcsolatoknál a biztonságos „VPN-alagút” létrejöttét követően az alagúton keresztülhaladó összes információ titkosítva van, ezért a gyorsítás nem lehetséges, ami teljesítményproblémákat okozhat.

Mint minden speciális igény esetében, itt is azt javasoljuk, hogy hívja fel ügyfélszolgálatunkat, és beszélje meg velük az igényeit. Azt is megteheti, hogy felkeres egy helyi viszonteladót, vagy személyesen ellátogat oxfordshire-i központunkba. Így segíthetünk a megfelelő termék kiválasztásában, ha műholdas széles sávú szolgáltatásainkat IPSec VPN-en keresztül szeretné használni.

A bigblu széles sávú szolgáltatása mobiltelefon-jelerősítőkhöz is használható?
Röviden: az ilyen eszközök műholdas kapcsolaton keresztül nem képesek teljes értékűen működni. Az olyan eszközökhöz, mint a Vodafone SureSignal™ és a 02 Boostbox™, viszonylag alacsony, 240 ms-nál kisebb késleltetésű kapcsolat szükséges (a késleltetés az adatkérés fogadásához és visszaküldéséhez szükséges idő ezredmásodpercben mérve). A műholdas széles sávú hálózat jellemzően 600 és 800 ms közötti késleltetéssel rendelkezik (azaz lassabb, mint a jelerősítőhöz ideális érték).